حسین مداحی
Header
070-498 exam, 600-460 exam, 70-462 exam, N10-006 exam, 070-410 exam, 70-341 exam, BCCPP exam, 1Z0-051 exam, M2090-626 exam, S90-01A exam, C_TAW12_731 exam, 312-49V8 exam, C2170-051 exam, TB0-123 exam, CD0-001 exam, 1Z0-052 exam, CISSP exam, 70-385 exam, 2V0-621D exam, EX200 exam, 210-060 1V0-601 070-646 70-410 CRISC 642-742 300-115 MB2-707 C_TSCM62_66 CBAP 210-065 HP2-H33 642-999 300-080 200-550 070-480 70-346 CSSBB MB6-704 | S90-03A | MB0-001 | PR000041 | 070-489 | MB7-701 | GPEN | GCFA | C2180-401 | PK1-003 | C4040-251 | CSSGB | 100-101 | 210-451 | 9L0-066 | 70-498 | 299-01 | S90-09A | 70-489 | 1Z0-068 | C2010-595 | MB5-705 | 1Z0-064 | C4040-250 | C_HANATEC_10 | E20-260 | VCP-550 | CV0-001 | ICGB | 2V0-620 | VCAD510 | 301B | C_TSCM52_66 | 70-467 | 74-697 | SK0-003 | 300-070 | SY0-401 | 70-463 | OMG-OCUP-300 | 70-243 | CAS-002 | C_TAW12_740 | MB2-704 | S90-08A | 1Z0-060 | 1Z0-457 | A2010-597 | C_TADM51_731 | IIA-CIA-PART2/ 300-101/ 640-916/ 98-368/ 70-533/ PGMP/ 070-347/ HP0-Y50/ 810-403/ 1Z0-062/ 400-101/ 1Z0-408/ EADP10/ 101-01/ 70-465/ 70-347/ 117-300/ LOT-956/ 70-384/ 070-462/ 1Z0-470/ LX0-104/ 640-875/ CGEIT/ 1Y0-301/ MOFF/ 1Y0-351/ AWS-SysOps/ 3I0-012/ C2020-012/ 500-451/ PK0-003/ 70-488/ 700-501/ 1Y0-201/ 98-367/

اهمیت ویژه ی قدس – قسمت پایانی

مهر ۳۰ام, ۱۳۹۰ | نوشته‌شده به دست حسین مداحی در دسته‌بندی نشده

در راستای مطالب قبلی در باب اهمیت ویژه ی قدس ، در این بخش ، پرونده ی این نوشته ها را بسته و به این مهم در این بخش اکتفا می کنم . ناگفته پیداست تحقیقات در زمینه ی فعالیت مدقّانه و علمی در باب قوم یهود که از پایه گزاران مکتب صهیونیزم بوده اند ، باز بوده و کماکان ادامه خواهد داشت .

در این بخش پایانی از سلسله مطالب اهمیت ویژه ی قدس که مهمترین قسمت از ۵ قسمت گذشته می باشد از خوانندگان عزیز تقاضا می کنم به کدهایی که داده شده است  ، دقت فرمایند ( مهم ! ) .

شیطان از ابتدای دشمنی اش با انسان ، بیت المقدس را پایگاه اصلی خود قرار داده و به این مکان نظر خاصی داشته است . به همین خاطر ، وقتی در طول تاریخ بشر نگاه می کنیم ، پس از حضرت ابراهیم این پایگاه ها به صورت بسیار علنی فعال و عملیاتی شده است و حضور مستمر انبیاء در این ناحیه نیز ، شاهد بر این مدعاست .
در قسمت گذشته خواندیم که حضرت موسی از جانب الهی دستور داشت تا به بیت المقدس بیاید و آن سرزمین را به مدینه ی فاضله و مرکز عبادت تبدیل نماید تا انتشار دین الهی از این نقطه صورت بگیرد . اما شیطان تمام قدرت خود را به کار برده و قوم موسی را از این مهم منصرف نموده و انحرافات بزرگ را در بنی اسرائیل ، به وسیله ی اعوان و انصار خود پایه گذاری نمود و خداوند نیز انبیاء الهی را برای اصلاح آنان فرستاد اما یهود ، آن پیامبران را به قتل رسانیدند .
ناگفته نمی ماند  آنچنان که هویداست ، ابلیس که از نسل جنینان بود ؛ با لشگریانش در این منطقه یکی از بزرگترین نبردهای خود را علیه مومنین آغاز کرده که نبرد ناموفقی بود .
شیطان و اعوانش در زمان سلیمان نبی به جنگ نیمه علنی علیه مردم دست زده و در منطقه ی بابل آنچنان که در تاریخ قرآنی نیز آمده است با رواج جادو و جادوگری ، مقدمه ای را برای آغاز جنگی علنی پایه گذاری می کردند.

جنگ آغاز شده و لشگریان ابلیس به دست سلیمان نبی دستگیر شدند.
پس از این شکست ، این پایگاه  ، حفظ شد و لشگریان شیطان در این منطقه ، به صورت غیر علنی به فعالیت خود ادامه داده اند .

نکته ی مهم :
ناگفته پیداست آنزمان که حضرت سلیمان به دستور الهی ، ادامه دهنده ی راه پدر در بنای مسجد الاقصی بود ؛ این نبرد علنی شکل گرفت . نبردی که حقیقت آن برای جلوگیری از بنا شدن یکی از بزرگترین مراکز عبادی به نام مسجد الاقصی ، بوده است .

شیطان شکست خورد اما نا امید نشده و در راستای قَسمی که یاد کرده است ؛ روز به روز در تقویت این پایگاه می کوشد و به همین منظور اعوان و انصار اصلیش را که در دنیا ، صاحبان قدرت بوده و در این منطقه با ساختار قوم یهود ، شناخته می شوند ؛ در این مکان مستقر نموده است تا با فرعی به نام ” پیدا نمودن معبد هیکل” که توسط سلیمان نبی ساخته شده است ؛ دست به تخریب تدریجی مسجد الاقصی بزنند .

و این فعالیت ، به نبرد بزرگی که در روایات اسلامی بدان اشاره شده است ، مربوط میباشد چرا که رسول گرامی اسلام در این نقطه در نبردگی بزرگ ، شیطان را به قتل خواهد رسایند .

به همین خاطر شیطان تمام فعالیت خود را در این نقطه متمرکز کرده که در نبرد با رسول گرامی اسلام ، به موفقیت دست یابد. آنچنان که الان نیز تمام همت خود را بر محو دستورات اسلامی حضرت ، گمارده و توسط یهود به این بدعت ها و تحاریف دست زده است .
بدعت هایی که هر روزه در قوم یهود مشاهده می شود و به بهانه ی همین بدعت ها ، مبارزه با مسلمانان در سرتاسر جهان صورت می گیرد و بیت المقدس به محلی برای تجمع هر یهودی تبدیل شده و باید از هرگونه مسلمان پاک شود .در همین راستا پاکسازی نیل تا فرات در دستور کار رژیم غاصب اسرائیل قرار گرفته و تمامی فتنه ها از این منطقه سرچشمه می گیرد .

 

شاید دستور قرآنی و روایی ما در باب عدم مدارا با  یهودیان در آخر الزمان مربوط به همین مهم بوده باشد چنانکه در روایات اسلامی داریم که پس ظهور حضرت بقیه الله الاعظم ، در جنگ عظیم اسلام علیه یهود ، یهودیان برای مخفی شدن از کوه ها و مخفیگاه هایی استفاده می نمایند که سنگ ها به  قدرت الهی زبان آمده و آنها را به فرمانده ی اسلام ، معرفی می کنند و مخفیگاه آنان را لو می دهند . و همگی ایشان به قتل خواهند رسید .

 

منابع جهت مطالعات گسترده :
تفسیر المیزان/علامه طباطبایی
تفسیر نمونه / نظارت : آیت الله مکارم شرازی
قاموس القرآن / آیت الله قرشی
تفسیر کاشف / جواد مغنیه
بحالانوار / علامه  ی مجلسی
الکافی / علامه کلینی
تاریخ بلعمی / ابوعلی محمد بن محمد بلعمی
تاریخ انبیاء / نویسندگان مختلف من جمله سید هاشم رسولی محلاتی
تاریخ اورشلیم / مرحوم استاد سیدجعفر حمیدی
فلسطین از اشغال تا انتفاضه : مجید صفاتاج
سرزمین مقدس  : هارون و هومن
مسئله‎ی فلسطین و ماهیت طرح صهیونیسم ، داشه الغنوشی :ترجمه سیدهای خسروشاهی
فلسطین در فراز و فرود تاریخ : دکتر عبدالله جاسبی
دنیا بازیچه ی یهود : آیت الله شیرازی رحمت الله علیه

شما می‌توانید ما را دنبال کنید از خوراک RSS 2.0 You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

۴ پاسخ

  • با سلام خدمت حاج حسین مداحی :

    از این که تذکر مفید و واقع گرایانه ای را دادی ممنونم و خوشحالم که هنوز دلت برای روضـهالعباس(ع) می تپد .
    موضوعی را که مطرح کردی کاملا درست هست و ما هم خودمان به این مطلب واقف شده ایم وبرنامه ها را طوری دنبال میکنیم که اسم هیئت بدلیل داشتن شعور و شور بزرگ شود نه اسم مداح آن …

    در این مسیر نیز دست یاریمان بسوی دوستان قدیمی چون شما دراز است …
    به ما در بیت الرضا (ع) سر بزن .

    التماس دعا –یا علی (ع) مدد

    حسین مداحی در پاسخ نوشت :

    برادر عزیز و بزرگوارم تشکر از لطف جنابتان .
    یک نکته را از باب آنکه اگر روضه نخوانیم خوابمان نمی برد باید یادآوری نمایم و آنهم اینکه ”
    نام هیئت و صاحبان هیئت بزرگ و مطرح هست و نیازی به مطرح کردن ندارد .
    موضوع چیز دیگریست برادر .
    در حدیث است : من کان لله کان الله له .
    التماس دعا . سلام برسانید پدر بزرگوراتان را . یا علی

  • سلام خسته نباشید با نوشته ی با پیرامون زیر بروز هستم ازشما دعوت میکنم تا این نوشته رو بخونید ونظر گرامی خود رابفرمایید موفق ومؤید باشید [گل][گل][گل]
    منشور اخلاقی یا …….ودانلودفیلم افتضاح دانشجوی
    آیا تا به حال به منشور اخلاقی دانشگاهتون نگاه کردی ؟خوب اگه نگاه نکردی من برات میزارم بخون بعد با وضع موجود تو دانشگاهتون مقایسه کن ،وبگو نظرت چیه ؟……………………………………………………..جرائت غلط های اضافی میکنه ؟یکیش اختلاط بی جهت دختر وپسر گوئی که خواهر وبرادر هستند والله آدم با خواهروبرادرش اینطوری صحبت نمیکنه اینها باهم صحبت میکنند وقه قهه میزنند……………………..هر ساله با آغاز سال تحصیلی در مقابل درب ورودی دانشگاه بنری بسیار بزرگ نصب می­گردد که در آن منشور اخلاق دانشجویی در آن ذکر شده است. مانند: دانشجویان پسر نباید با لباس­های مارک­دار و آستین­کوتاه در محیط دانشگاه باشند، نباید با محاسن و موهای با مدل­های عجیب در دانشگا تردد کنند، باید ظاهرشان اسلامی و ایرانی باشد (همان حکایت زیر ابرو) و در وصف دختران دانشگاه هم این چنین آورده شده که: دانشجویان دختر باید با حجاب اسلامی در دانشگاه حضور داشته باشند، نباید از مانتوهای تنگ و غیر متعارف استفاده کنند، نباید از شلوارهای کوتاه …این­ ها همه درست و قبول؛ و ما موظف به عمل این منشور هستیم اما چنین منشوری برای اساتید دانشگاه و کارمندان هم تهیه شده است؟……………[گل]

  • نیما says:

    سلام
    شما چندین بار توی متن این ۶ قسمت نوشتین که “پیامبر اسلام طی نبردی شیطان رو در بیت المقدس خواهد کشت”
    منبع این حرفتون چیه؟
    چون تا جایی که من می دونم شیطان در نبرد با حضرت حجت کشته میشه!

     

     

     

    در قرآن کریم تعبیر ابلیس و شیطان هر دو وجود دارد. ابلیس،
    سرکرده شیاطین دیگر است.
     

    درباره این‏که مرگ شیطان بزرگ (ابلیس) کى و چگونه خواهد
    بود؟ آیا کسى اورا می کشد یا خودش مى‏میرد؟ روایات مختلفى وجود دارد که
    برخى آنها ذکر مى‏شود:

    امام صادق‏ (ع) مى‏فرمایند: «روزى که قائم ما (ع) ظهور
    کند، موهاى پیشانى او (ابلیس) را مى‏گیرد و گردنش را مى‏زند».(۱)

    آن حضرت در حدیث دیگرى مى‏فرمایند: «شیطان بین نفخه اول
    و دوم صور اسرافیل می‏میرد».(۲)  متن این دو روایت با یکدیگر معارض
    است، و جمع کردن آنها با یکدیگر ممکن نیست. زیرا هنگام ظهور حضرت ولى
    عصر (عج) تا نفخه صور بسیار فاصله است، و طبق اعتقاد شیعه بین زمان
    ظهور و نفخه صور رجعت نیز وجود  دارد. البته دومین روایت بیشتر نقل شده
    است و در سند آن مؤیّداتى وجود دارد، که موجب مى‏شود آن را بر نخستین
    روایت ترجیح داد؛ پس کشته شدن شیطان توسط امام زمان (عج) دلیل محکمى
    ندارد.

    شیطان به علّت سجده نکردن بر انسان از پیشگاه خداوند
    رانده شد به خداوند گفت: «به عزّتت سوگند! همه آنان را گمراه خواهم
    کرد. البته قرآن کریم در آیات پیشین مى‏فرماید: « قَالَ رَبِّ
    فَأَنْظِرْنى اِلى یَوْمِ یُبْعَثُونَ، قَالَ فَاِنَّکَ مِنَ
    الْمُنْظَرینَ اِلى یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ»(۴) ؛ (ابلیس گفت)
    خداوندا! تا روزى که انسان‏ها برانگیخته مى‏شوند مهلت بده! فرمود: «تو
    از مهلت داده شدگانى». بنابراین خداوند درخواست شیطان را قبول نکرد، و
    فقط به او وعده داد تا مدت معلومى زنده بماند که به یقین، این مدّت تا
    پیش از قیامت است. امّا این‏که آن دقیقاً چه زمانى است، معلوم نیست.
    برخى مى‏گویند هنگام ظهور امام زمان‏ (عج) است، برخى آن را زمان رجعت
    مى‏دانند و به باور بیشتر شیعیان و اهل‏سنّت، مقصود از «یَوْمِ
    الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ» نفخه صور است.

    پس کشته شدن شیطان توسط حضرت ولى‏عصر(عج) یقینى نیست؛
    زیرا با روایاتى که بیان مى‏کنند شیطان بین نفخ صور اوّل و دوم
    مى‏میرد، تعارض دارد.

     

    اما قول دیگر که مى‏فرماید در زمان رجعت و توسط پیامبر (ص)
    کشته خواهد شد (۵) دلیل محکمى بر اثبات آن وجود ندارد؛ زیرا در روایات، با
    تعابیر مختلفى بیان شده است پیغمبر (ص) یا على‏ (ع)  شیطان را میکشد و
    نیروهایش با او مى‏جنگند و پیغمبر (ص) به کمک آنان مى‏آید و شیطان را
    مى‏کشد. با توجه به این که روایات مذکور کم نقل شده است و مقابل آن روایات
    فراوانى وجود دارد که مرگ شیطان را در نفخ صور میدانند این قول نیز
    پذیرفتنى نیست.


    اما دیدگاهى که بیشتر مسلمانان آن را پذیرفته‏اند این
    است که مرگ شیطان در نفخ صور اول یا بین نفخ صور اول و دوم است، البته
    شیطان تا قیامت کبرى نمی‏ماند. زیرا او از خداوند تا قیامت فرصت خواست
    و خداوند این فرصت را تا وقت معلوم به او داد؛ تعبیر «الْوَقْتِ
    الْمَعْلُومِ» دلیل دیگرى بر این است که شیطان تا قیامت زنده نیست،
    زیرا وقت از خصوصیات دنیا است و در قیامت، وقت وجود ندارد. علاوه بر
    این ابلیس سوگند یاد کرد تا همگى انسان‏ها جز مخلصین را اغوا کند؛
    تعبیر «اجمعین» وقتى صادق است که تا آخر وجود انسان‏ها که قبل از قیامت
    است، وجود داشته باشد،(۶)  از این‏رو برخى مفسّران مانند ابن عباس
    استدلال کرده‏اند شیطان تا آخرین روزهاى تکلیف انسان وجود دارد، و
    هنگامى که در صور دمیده شد و همه مردند، او نیز مى‏میرد(۷).

    امّا مرحوم علامه طباطبایى مى‏فرماید: «ملازمه‏اى بین
    تکلیف انسان و وجود شیطان براى اغواگرى او وجود ندارد؛ پس چنین نیست که
    تا انسان مکلّف است در پى گمراه کردن او باشد؛ زیرا ممکن است خداوند،
    جامعه انسانى را صالح گرداند و فساد را ریشه‏کن کند، و مردم جز
    پروردگار کسى را نپرستند، در این صورت شیطان نمى‏تواند کسى را گمراه
    کند،(۸) البته این سخن فقط بر نفى اغواگرى شیطان تا پیش از قیامت دلالت
    دارد، اما مرگ او در این زمان را ثابت نمى‏کند.

     

    صاحب تفسیر درخشان نیز می‏گوید: «امکان این‏که ابلیس مردم
    را گمراه کند از لوازم تکلیف بشر است؛ زیرا نظام تکلیف مقتضى است هر بشرى
    همیشه بر سر دو راه اطاعت و عصیان قرار گیرد، و دو نیروى غیبى موافق
    (فرشتگان) و مخالف (شیطان) بخواهند در او اثر بگذارند. بنابراین مراد از
    «یوم الوقت المعلوم» نیز پایان زندگى انسان در این دنیا است که با آن نظام
    تکلیف هم پایان مى‏یابد. (۹) بنابراین شیطان تا پیش از قیامت کبرى وجود
    دارد و مرگ او در نفخ صور صورت  مى‏گیرد. (۱۰)  اما این که آیا رسول خدا
    (ص) یا امام زمان‏ (عج) او را می‏کشد؟ دلیل محکمى بر اثبات آن نداریم.

     

    منابع:
    ۱-  تفسیر عیاشى، ج ۱۲، ص ۱۷۵٫
    ۲-  علامه محمد باقر مجلسى، بحارالانوار، ج ۶۰، ص ۲۴۴،
    نشر مؤسسه الوفاء، بیروت.

     

    ۳-  فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ
    أَجْمَعینَ، سوره ص، (۳۸) آیه ۸۲٫

    ۴-  همان، آیه ۷۹-۸۱٫
    ۵-  علامه محمد باقر مجلسى، بحارالانوار، ج ۶۰، ص
    ۲۴۴، مؤسسه الوفاء، و تفسیر نمونه، ج ۱۹، ص ۳۴۳، انتشارات دارالکتب
    الاسلامیه، ۱۳۷۴ (ه ش).

    ۶-  علامه طباطبایى، المیزان، ج ۱۲، ص ۱۶۰،
    اسماعیلیان.

    ۷-  همان.
    ۸-  همان، ص ۱۲۸٫
    ۹-  این نیز دلیل دیگرى در رد کشته شدن در هنگام
    ظهور به دست امام زمان ‏علیه السلام، یا کشته شدن او توسط پیغمبر
    صلى الله علیه وآله وسلم در زمان رجعت است؛ حسنى همدانى، تفسیر
    درخشان، ج ۹، ص ۳۷۴، کتاب‏فروشى لطفى، تهران، ۱۳۸۰ (ه ق).

    ۱۰-  علامه محمد باقر مجلسى، بحارالانوار، ج ۶۰، ص
    ۲۴۴، نشر مؤسسه الوفاء بیروت.

     

     

  • ی.طاهری says:

    با اجازه من این مطلبو داخل وبلاگم نشر میدم.ببخشید.امیدوارم راضی باشین



پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.