حسین مداحی
Header
070-498 exam, 600-460 exam, 70-462 exam, N10-006 exam, 070-410 exam, 70-341 exam, BCCPP exam, 1Z0-051 exam, M2090-626 exam, S90-01A exam, C_TAW12_731 exam, 312-49V8 exam, C2170-051 exam, TB0-123 exam, CD0-001 exam, 1Z0-052 exam, CISSP exam, 70-385 exam, 2V0-621D exam, EX200 exam, 210-060 1V0-601 070-646 70-410 CRISC 642-742 300-115 MB2-707 C_TSCM62_66 CBAP 210-065 HP2-H33 642-999 300-080 200-550 070-480 70-346 CSSBB MB6-704 | S90-03A | MB0-001 | PR000041 | 070-489 | MB7-701 | GPEN | GCFA | C2180-401 | PK1-003 | C4040-251 | CSSGB | 100-101 | 210-451 | 9L0-066 | 70-498 | 299-01 | S90-09A | 70-489 | 1Z0-068 | C2010-595 | MB5-705 | 1Z0-064 | C4040-250 | C_HANATEC_10 | E20-260 | VCP-550 | CV0-001 | ICGB | 2V0-620 | VCAD510 | 301B | C_TSCM52_66 | 70-467 | 74-697 | SK0-003 | 300-070 | SY0-401 | 70-463 | OMG-OCUP-300 | 70-243 | CAS-002 | C_TAW12_740 | MB2-704 | S90-08A | 1Z0-060 | 1Z0-457 | A2010-597 | C_TADM51_731 | IIA-CIA-PART2/ 300-101/ 640-916/ 98-368/ 70-533/ PGMP/ 070-347/ HP0-Y50/ 810-403/ 1Z0-062/ 400-101/ 1Z0-408/ EADP10/ 101-01/ 70-465/ 70-347/ 117-300/ LOT-956/ 70-384/ 070-462/ 1Z0-470/ LX0-104/ 640-875/ CGEIT/ 1Y0-301/ MOFF/ 1Y0-351/ AWS-SysOps/ 3I0-012/ C2020-012/ 500-451/ PK0-003/ 70-488/ 700-501/ 1Y0-201/ 98-367/

راه نجات؛هدفمندی از رایانه تا پـلاس !

فروردین ۱۰ام, ۱۳۹۲ | نوشته‌شده به دست حسین مداحی در اینترنت | جمهوری اسلامی | دست نوشته ها | دین و معرفت

حضور در شبکه های اجتماعی از قبیل فیس بوک ، توییتر،گوگل پلاس و … حضوری همانند حضور در یک جامعه بین المللی را تداعی می کند با این تفاوت که نقش انسانها در شبکه های اجتماعی به مراتب از حضورشان در جامعه پر رنگ تر و ایضا اثرگذار تر تعریف شده است .
یکی از اهداف کلانی که بنیانگذاران شبکه های اجتماعی با استفاده از روشهای خاصّ ِ روانشناسانه به دنبال آن بوده اند سازماندهیِ گروهی ِکاربران مجازی با سلایق مختلف می باشد که کاربر در آن گروه به تعامل با سایر همگروهی های خود پرداخته و با دیگران آشنا می شود.

گروهایی با گرایش هایی همچون :
دین
سیاست
اخبار
هنر
سکس
عشق
ادبیات
تجارت و تبلیغات
هک و …از جمله عمده گرایش هایی می باشد که موسسین شبکه های اجتماعی به دنبال آن بوده و این شبکه ها را طوری طراحی کرده اند که یک کاربر می تواند در همه و یا برخی از گرایش ها حضوری فعال داشته باشد .
فرق عمده ی کاربر شبکه های اجتماعی در فضای مجازی با یک انسان در جامعه ، اولا پوشش ( واقعی و یا دروغین ِ ) دلخواهیست که این شبکه ها به افراد داده و در ثانی نحوه ی تعامل بدون محدودیت ِ فرد با سایر کاربران حاضر در شبکه می باشد.

شاید در جامعه به راحتی نتوان با یک فرد با مشخصاتی خاص ، ارتباط برقرار کرد اما برقراری این ارتباط با ساکنین جامعه ی مجازی و علی خصوص کاربران شبکه های اجتماعی که اکثرا جوان و با پراکندگیِ سنی ِ ۲۵ تا ۳۵ سال می باشند ؛با چند کلمه در قالب یک کامنت ساده و یا یک لایک و پلاس امکان پذیر می باشد و افراد به راحتی می توانند اثر چند جمله ی ساده ی خود را مشاهده نمایند .
به عبارت دیگر یک کاربر جوان در شبکه های اجتماعی ، حضورش در آن شبکه را از شخصیت واقعیش در اجتماع ِمردم ، اثرگذارتر می بینند و همین مهم یکی از دلایل عمده ی حضور این افراد در شبکه های اجتماعی می باشد .

از طرفی به دلیل نبود یک قانون جامع در خصوص پیگیری تخلفات کاربران در شبکه های مجازی ، متاسفانه رعایت حدود الهی و در کنار آن اخلاق دینی و انسانی به مراتب کمرنگ تر از زندگی روزانه ی این افراد در جامعه ی واقعی شان میباشد و با تاسف فراوان باید گفت که بنیانگذاران  شبکه های اجتماعی از همین ضعفِ از قبل پیش بینی شده ، نهایت استفاده را کرده تا به تخریب تدریجی پایه های دینی و کم رنگ جلوه دادن اصول اخلاقی بپردازند .

نقض حریم های دینی و اخلاقی از مبرّزترین خصیصه های این شبکه هاست و متاسفانه کاربران نخبه و علی الخصوص افراد مذهبی نیز گاها با چنین نقض حریم هایی روبرو هستند .
چیزی که تکرار آن از قُـبح آن می کاهد .

آنچه که امروز در فضای مجازی شاهد آن هستیم پیوستن خیل کثیری از نخبه گان مذهبی به شبکه ی اجتماعی گوگل پلاس بجای فیس بوک و تشکیل جدید حلقه ی مذهبیــون در این شبکه ی اجتماعی می باشد و در این گریز مهمترین نکته ای که این کاربران باید از آن آگاه باشند یک مسئله ی بسیار مهم است و آن اینکه :
نباید جذابیت های این شبکه ها آنها را از حقیقت فعالیت دینی شان دور نماید .
به اشتراک گذاشتن جمله های زیبا و خواندنی تا زمانی خوب است که به قول مرحوم علامه ی محمد تقی جعفری ، “مطابق با واقع و اثر گذار در زندگی روزمره ” باشد در غیر اینصورت “بازی با الفاظی” است که آنها را در طولانی مدت به یک بازیگر ماهر تبدیل خواهد کرد .

سوالی که مطرح است این است که وظیفه ی کاربران مذهبی حاضر در شبکه های اجتماعی چیست ؟social network

یک کاربر شبکه های اجتماعی باید قبل از هر چیز یک دستور کار را در قالب عناوین زیر برای خود مشخص نماید . دستور کاری که برای فعالیت موفق در شبکه های اجتماعی حتما و باید مورد توجه قرار بگیرد .
فعالیت موفق باید از باء بسم الله تا تای تمّت آن برنامه ریزی شده باشد . چیزی که طراحان شبکه های اجتماعی برای حداکثر استفاده از حضور اعضای خود ، صفر تا صدش را برنامه ریزی نموده اند و ما اگر بخواهیم دچار انحراف نشویم حتما باید به آن توجه نماییم .

تعریف هدف :

کاربرانی که می خواهند با گرایش دینی به عرصه ی بین المللی شبکه های اجتماعی قدم بگذارند باید برای خود یک هدف جامع تعریف نمایند . باید دید که هدف از حضور در فضای مجازی چیست ؟ و وقتی هدف را برای خود تعریف کردیم بسنجیم که آیا انتخاب این هدف ، درست و بر اساس نیازهای اشباع نشده ی کاربران حوزه ی دینی شبکه های اجتماعی هست یا خیر !

تعریف راهکار فعالیت بر اساس تخصص ها:

پس از تعریف هدف ، بر اساس توانایی های خود  باید به راهکاری برای تحقق هدف دست پیدا کنیم . به عبارتی باید برای خود یک نقشه ی راه ترسیم نمائیم . نقشه ای که برای تحقق هدف بر اساس تخصص های ما ترسیم شده باشد .
لازم به ذکر است که اگر تخصصی نداریم یا باید آنرا به دست آورده و کسب نماییم و یا از حضوری بی تخصص در شبکه های اجتماعی خودداری نمائیم .

اتحاد با سایر مذهبیـون با گرایش واحد بر ای تحقق هدف :

پس از شناسایی حلقه های فعالیت ، لازم است جهت تحققِ هدفِ واحد ، گروه های مذهبی با یکدیگر ائتلاف تشکیل دهند .در تشکیل ائتلاف باید به کار گروهی و خرد جمعی با مدیریت واحد اعتقاد داشت . چیزی که متاسفانه ما ایرانی ها در آن ضعف فراوان داریم . هم کارگروهی مان ضعیف است و هم برای پذیرفتن مدیریت واحد،خواسته های فردیمان از هر چیز دیگر برایمان مهمتر است و متاسفانه اهداف تشکّل و ائتلاف ، در رتبه ی بعد از سلایق و خواست هایمان قرار دارد .
چیزی که امروز شبکه های اجتماعی در شبکه های مجازی به دنبال آن هستند درست کردن اجتماع ( یا همان حلقه ها) ئی است که می تواند در مقابل جامعه قرار گرفته و تجزیه ی اجتماعی جامعه ی نیروهای مومن و انقلابی را در شبکه های اجتماعی در برداشته باشد و صد البته که ما باید از این توطئه آگاه بوده و با محکم تر کردن پیوندها در ائتلاف ،تفکر اجتماع را به بطن جامعه ملحق نمائیم و از تشکیل اجتماع های متعدد که ممکن است به تجزیه ی نیروهای مومن و انقلابی بیانجامد ؛ پرهیز نماییم .

عدم توجه به جذابیت ها و توجهات کاذب :

وقتی هدف را تعریف کردیم و بعد از آن توانایی های خود را سنجیدیم باید بدانیم که در این راه ، جدابیت های کاذبی هم برای ما بوجود خواهد آمد . جذابیت هایی از قبیل تمجید های کذا و کذا و یا تقبیح های آنچنانی ، همچنین تعدد کامنت ها ، لایک ها و …که نباید ما را از رسیدن به هدف ، از راهکاری که برای خود ترسیم کرده ایم ؛ منحرف نماید .
جذابیت های کاذبی که متاسفانه خیلی از کاربران شبکه های اجتماعی را در طولانی مدت از هدفشان منحرف کرده است و مطالعه ی آثار آنها گواه چنین ادعایی است .خیلی از این کاربران با ایده و تفکرات مذهبی وارد شبکه های اجتماعی می شوند و پس از مدتی به جای اینکه بر موج احساسات سوار شوند ، موجی که موسسین این شبکه ها به دنبال ایجاد آن بوده اند به آرامی آنها را به متن گردابی که از پیش فراهم شده است ؛ می کشاند .

توجه به توطئه ی دشمن در طول راه :

آنچه مسلم می نماید و ایضا بسیار مهم بوده و از نکته های اساسی است ؛  اینست که در طول تاریخ با گذشت زمان ، شیوه های اصلیِ فاسد کردن و یا آبادانی ، عوض نمی شود . در طول این راه نباید بی تقوایی کنیم که در غیر اینصورت ، حمله و هجمه ی دشمن با همان شیوه های قدیمی فاسد کردن به سراغمان خواهد آمد . ارتباط های نامشروعی که در قالب های مختلف و با عناوین محتلف در کمین تمام فعالان مجازی خصوصا فعالان حوزه ی دین نشسته است از جمله دستاویزهایی ست که گاهی می تواند اولین و آخرین باشد !

 

طلب عافیت از درگاه احدیت :

در طول راه ، همواره باید از خداوند متعال برای رسیدن به هدف طلب توفیق نمود که اگر لحظه ای نظر لطفش را از ما برداشته شود معلوم نیست که به کجا خواهیم رفت !

 

نتیجه ی مهم : طراحان شبکه ی جهانی اینترنت  که به اعتراف متخصصین با هدف سلطه ی تجاری در کشورها و پس از آن کودتای فرهنگی و نظامی طراحی شده است ، ابزاری خطرناک بوده که استفاده ی از آن مستلزم آگاهی از زباله های آن می باشد .

در پایان توجه شما را به گوشه ای از بیانات امام خامنه ای جلب می نمایم :سیدنا القائـــد ادام الله ظله علی رئوس المسلمین

امروز دشمن از همه روشها استفاده مى‏ کند. من دیروز در جمع جوانها مى‏ گفتم که امروز صدها سایت اصلى و هزاران سایت فرعى در اینترنت وجود دارد که هدف عمده‏ شان این است که تفکّرات اسلامى و بخصوص تفکّرات شیعى را مورد تهاجم قرار دهند.

 

 

مطالب مرتبط :

جایگاه اینترنت در کلام رهبری

مجتهد سایبری؛ نیاز امروز فضای مجازی

یک خواب اینترنتی+ یک توصیه برای فعالین فضای سایبر !

یک تذکر اخلاقی برای دوستان وبلاگ نویس

شما می‌توانید ما را دنبال کنید از خوراک RSS 2.0 و یا پاسخ بگذارید در صورت تمایل، بازتاب بفرستید.

یک پاسخ



پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  | cheap football shirts  |