حسین مداحی
Header
070-498 exam, 600-460 exam, 70-462 exam, N10-006 exam, 070-410 exam, 70-341 exam, BCCPP exam, 1Z0-051 exam, M2090-626 exam, S90-01A exam, C_TAW12_731 exam, 312-49V8 exam, C2170-051 exam, TB0-123 exam, CD0-001 exam, 1Z0-052 exam, CISSP exam, 70-385 exam, 2V0-621D exam, EX200 exam, 210-060 1V0-601 070-646 70-410 CRISC 642-742 300-115 MB2-707 C_TSCM62_66 CBAP 210-065 HP2-H33 642-999 300-080 200-550 070-480 70-346 CSSBB MB6-704 | S90-03A | MB0-001 | PR000041 | 070-489 | MB7-701 | GPEN | GCFA | C2180-401 | PK1-003 | C4040-251 | CSSGB | 100-101 | 210-451 | 9L0-066 | 70-498 | 299-01 | S90-09A | 70-489 | 1Z0-068 | C2010-595 | MB5-705 | 1Z0-064 | C4040-250 | C_HANATEC_10 | E20-260 | VCP-550 | CV0-001 | ICGB | 2V0-620 | VCAD510 | 301B | C_TSCM52_66 | 70-467 | 74-697 | SK0-003 | 300-070 | SY0-401 | 70-463 | OMG-OCUP-300 | 70-243 | CAS-002 | C_TAW12_740 | MB2-704 | S90-08A | 1Z0-060 | 1Z0-457 | A2010-597 | C_TADM51_731 | IIA-CIA-PART2/ 300-101/ 640-916/ 98-368/ 70-533/ PGMP/ 070-347/ HP0-Y50/ 810-403/ 1Z0-062/ 400-101/ 1Z0-408/ EADP10/ 101-01/ 70-465/ 70-347/ 117-300/ LOT-956/ 70-384/ 070-462/ 1Z0-470/ LX0-104/ 640-875/ CGEIT/ 1Y0-301/ MOFF/ 1Y0-351/ AWS-SysOps/ 3I0-012/ C2020-012/ 500-451/ PK0-003/ 70-488/ 700-501/ 1Y0-201/ 98-367/

کَیفَ بَشَر …؟

اردیبهشت ۲۹ام, ۱۳۹۱ | نوشته‌شده به دست حسین مداحی در دسته‌بندی نشده

حضرت استاد می فرمودند :

روح خصوصیاتی عجیب و غریب دارد.اگر بتوانی(به مرحله ی تجرّد برسی و ) روح را بر جسم مسلط کنی عجائبی خواهی دید بس دیدنی

ایشان در شرح ماهوی روح ، خصوصا ارواح پیشوایان شیعه طی حدیثی از حضرت موسی بن جعفر – علیهما السلام – نوع خلقت روح را بیان می فرمودند که از مافوق ” اعلی  علیین ” خلق شده است.بعد روایتی را از کتاب “مدینه المعاجز ” نوشته عالم جلیل القدر شیعه ” علامه سید هاشم بحرانی ” برایمان نقل می کردند که بسیار شنیدنی است :

حضرت امیر علیه السلام به فرزندشان امام حسن علیه السلام وصیت فرمودند :
حسن جان ! شب هنگام هرگاه بدن مرا غسل داده و کفن نمودی و درون تابوت قرار دادی، صبر کن .
جلوی تابوت بلند می شود .
آنها دو ملک از اعاظم ملائکه ی الهی هستند که جلوی تابوت را بلند می کنند .
تو و برادرت حسین عقب تابوت را بلند کنید و هرجا جلوی تابوت رفت ، بروید تا جائیکه جلوی تابوت در میان نیزار به زمین بیاید .
آنجا که تابوت من بر زمین قرار گرفت خوب دقت کن !
سنگ قبری را می بینی .
قبر نوح نبی است و کنارش قبر آدم ابو البشر قرار دارد .
کنار قبر نوح را به دقت وارسی کن .
سنگ قبری را میبینی .
که روی آن نوشته شده است :
این قبریست که نوح نبی برای وصی و برادر خاتم انبیاء آماده کرده است .
حسن جان سنگ قبر را کنار بزن تا قبر دیده شود .
سپس در میان نیزار منتظر بمان تا سواری که روبند بر روی دارد ، بیاید .
سپس بدن مرا به او بدهید تا درون قبر قرار دهد .

حضرت استاد ادامه ی روایت را به نقل از امام حسن بدین صورت بیان می فرمودند :

بر اساس وصیت پدر عمل نمودیم .
همه چیز بر همان گونه که پدر فرموده بود پیش رفت .
وقتی قبر نمایان شد ، کمی صبر کرده تا آن سوار از راه رسید .
روبند به روی داشت .
حرف نمی زد .
از مرکب خود پیاده شد و به داخل قبر رفت .
من و برادرم حسین بدن پدر را به او دادیم .
و پدرمان درون قبر قرار داد .
کمی با او حرف زد.
لحد را چید
و سپس بیرون آمد .

حضرت استاد می فرمودند :

امام حسن رو به آن سوار کرده و عرضه داشت :
به ان خدائی که تو را عزت داد که بدن علی بی ابیطالب را در خاک قرار دادی ، روبند از چهره بردار تا چهره ات را ببینیم .
آن سوار نقاب برداشت.
و امام حسن چهره ی آن فرد را دید .
و آن فرد کسی نبود جز علی بن ابیطالب …

پی نوشت ۱ : یک شمع را فرض کنید
یک قوطی خالی شیرخشک را هم فرض کنید
که یکطرف آن باز است و یک طرفش بسته
بدنه ی قوطی شیر خشک را که استوانه ای ایست سوراخ سوراخ می کنیم
مثلا حدود ۵۰ عدد روزنه ایجاد می کنیم
حالا شمع را روشن می کنیم و قوطی شیرخشک را روی شمع می گذاریم
از روزنه هایی که بر اثر سوراخ ایجاد کرده ایم چه می بینیم ؟
اشعه هایی از نور دیده می شود
که اگر روزنه های ایجاد شده به یک اندازه باشد ما هم اشعه های نور را به یک اندازه می بینیم.
سوال : آیا می شود گفت که به اندازه ی تعداد روزنه ای که روی بدنه قوطی شیرخشک ایجاد کرده ایم منبع نور داریم ؟
یا حقیقت این است که منبع نور واحد است . اما به تعداد فراوان اشعه های نورانی داریم ؟
در جواب باید گفت : حقیقت این است که منبع نور یکی است اما پرتوهای نورانی متعددی وجود دارد .

پی نوشت ۲ : یکی از مفاهیمی که در عرفان نظری به آن پرداخته می شود ، مفهوم  “کثرت در عین وحدت ” است که برخی آنرا برای حضرت امیر نیز قائل شده اند .

پی نوشت ۳ : تفسیرش با اهلش

پی نوشت ۴ : تصویری از مضجع شریف علامه سید هاشم بحرانی از وبسایت دوست بزرگوارم آقا شهاب مرادی +

شما می‌توانید ما را دنبال کنید از خوراک RSS 2.0 و یا پاسخ بگذارید در صورت تمایل، بازتاب بفرستید.

۳ پاسخ



پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.